Semua tentang dunia yang terus berputar. 

Kamu punya kota favorit kan? Tapi ingat ya, meskipun lahir, tinggal, melayani, sekolah, kuliah, kerja, tunangan, nikah, pensiun di Malang, tapi jangan jadi orang malang. Ini kata Rasul Paulus loh, bukan saya. 

Jikalau kita hanya dalam hidup ini saja menaruh pengharapan pada Kristus, maka kita adalah orang-orang yang paling malang dari segala manusia. 

1Korintus 15:19

Good value and righteous living could be ruined by an open gap of wrongdoing.

The two greatest days of your life are the day you were born and the day you find out why.’

TUHAN, Engkau menyelidiki dan mengenal aku. Engkau mengetahui, kalau aku duduk atau berdiri, Engkau mengerti pikiranku dari jauh.

Purpose in life is far more important than property or possessions. Having more to live with is no substitute for having more to live for.

Kalo orang yang pinter beneran aja nggak berani nyombong. Nah kamu itu siapa toh kok sombong bener jadi orang? (Daniel 2:30) 

“Kita menciptakan istilah “tidak terbatas” sebenarnya karena kita terbatas adanya. Bagi DIA yang tidak terbatas, maka istilah itu tidak relevan.”  

Embrace your uniqueness. All created things and beings in the natural world are unique. An exact copy is a result of the industry.

JESUS CHRIST IS LORD! 

Laptop apa yang haram? ASUS! Satu “asu” saja sudah haram apalagi banyak. 

Tokoh Alkitab yang pertama jadi selebgram? SAUL! Kalau di perikop Alkitab 1Samuel 28, dituliskan “Saul di En-Dor(se).” 


"Penyesalan memandang ke belakang. Ketakutan memandang ke sekitar. Kekuatiran memandang ke dalam. Iman memandang ke atas." (Nicky Gumbel) 

Lah iya mending ipik-ipik daripada icik-icik. 

“Indah itu menyiksa, karena selalu rindu untuk kembali pada indahmu.” 

“Tak usah lah diunggah sebelum komitmen seiya sekata, sehidup semati. Bukan karena tidak yakin, tetapi tahapan itu butuh kesabaran, bukan pemaparan.” 

“Love conquers all.” 

“The Bible is a record of God’s dealings with human beings: the story of their creation, their fall, and their redemption through the coming of Jesus the Savior. It is an invitation to find our place in the story and to come into a relationship with our Creator God. So the Bible is not, first and foremost, a guide to leadership. Nor is every leader—whether in Israel or in the early church—a model to be imitated.”

Justin A. Irving

“You have my heart.” 

“She is so cheeky.” 

“Pull off.” 

“Janganlah jadi bajingsut. Bajingan kusut.” 

Kalo ngomongin pernikahan itu bukan lomba cepet-cepetan (ada yang bangga nikah duluan) tapi lama-lamaan (setelah anniversary ke-50 masih gandengan itu baru bangga).” (Ini perkataan karakter Mak Epah, Fakcin – Vincent & Desta Show with Hesti & Enzy, kalimat tambahan dalam kurung itu tambahan komentar saya)   

“I can jog all the way to your heart.” 

“Saya lagi sekolah hidup, masuknya tiap hari, lulusnya nanti pas mati.” 


Ketika “baper” mari teriakkan: “I love you God!” 

‘To love is to risk not being loved in return. To try is to risk failure. But risks must be taken, because the greatest hazard in life is to risk nothing.’ (William Ward

“She has her own league, I don’t think I want to get into it.” 

‘The dictionary is the only place where success comes before work.’ (Mark Twain) 

“It does change my decision about you, but it doesn’t change my feeling for you.” 

Then Deborah said to Barak, “Get ready! This is the day the Lord will give you victory over Sisera, for the Lord is marching ahead of you.”  

Judges 4:14 NLT

“In every side of one-particular-thing, there are different opinions on it.” 

“Are you a good steward for each second entrusted to you?” 

Jesus asked, “Will you never believe in me unless you see miraculous signs and wonders?”

John 4:48 NLT 

“Mau dia ngerokok ato pake motor cowok. Tetep aja lemah gemulai ni orang. Aw aw aw aw. Jagotik, jalan goyang itik.” 

“The game of life is the game of LOVE.” 

“Love is charity.” 

“Kung kurung kung angklung.” 

“Strum my guitar” on http://tabs.ultimate-guitar.com/d/dewa_19/roman_picisan_crd.htm 

“The most important thing in this life is a person that you could look for all the time.” 

“I don’t think I am the most experienced on this, but at least I know.” 

“Bukan tidak bisa, hanya tidak biasa.”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s